InPost, znany ze swojej szybkiej i wygodnej dostawy do domów i paczkomatów. Stał się gigantem wśród polskich firm kurierskich. Niestety, zdarzają się sytuacje przy wyborze doręczenia paczki pod adres, że nie możemy jej w wyznaczonym miejscu, na przykład z powodu naszej nieobecności. Na szczęście InPost wychodzi naprzeciw takim problemom, oferując usługę Dynamiczne Przekierowanie Paczki, która pozwala na przekierowanie przesyłki do wybranego InPost Paczkomat.
Jak przekierować paczkę InPost oraz jakie są inne alternatywy wysyłki paczki za pośrednictwem tego przewoźnika? Podpowiadamy.
W jakich sytuacjach możemy przekierować paczkę InPost?
Przekierowanie przesyłki do automatu InPost Paczkomat może nastąpić w różnych sytuacjach, takich jak na przykład:
- Zmiana planów: gdy nie możesz odebrać paczki pod wyznaczonym adresem z powodu nagłej zmiany planów.
- Błąd w wyborze: gdy pomyliłeś się i wybrałeś niewłaściwy adres podczas nadawania paczki.
- Wygodniejszy paczkomat: gdy chcesz odebrać paczkę w innym, bardziej dogodnym dla Ciebie miejscu.
- Paczka posiada odpowiednie wymiary: paczkę możemy przekierować do automatu InPost Paczkomat w momencie kiedy posiada ona odpowiednie wymiary, takie które pozwolą kurierowi na umieszczenie przesyłki w jednej ze skrytek InPost Paczkomat.
Pamiętaj, że usługa Dynamicznie Przekierowanej Paczki daje możliwość przekierowania paczki InPost tylko do momentu, w którym paczka nie została doręczona do odbiorcy.
Jak przekierować przesyłkę do InPost Paczkomat?
Zmiana miejsca odbioru paczki InPost jest szybka i prosta. Wystarczy jedynie postępować zgodnie z instrukcjami przewoźnika. Mamy kilka sposobów na dokonanie zmian:
Aplikacja InPost Mobile:
- Otwórz aplikację i zaloguj się.
- Wybierz paczkę, którą chcesz przekierować.
- Kliknij przycisk "Przekieruj".
- Wybierz automat paczkowy z listy dostępnych opcji.
- Potwierdź przekierowanie paczki do wybranego InPost Paczkomatu.
Link z wiadomości e-mail:
- Otwórz wiadomość e-mail z informacją o nadaniu paczki.
- Kliknij w przycisk “Przekieruj paczkę teraz”, aby przejść do strony internetowej InPost.
- Postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie, aby zmienić miejsce odbioru przesyłki InPost.
Pamiętaj, że przekierowanie paczki może wydłużyć czas dostawy oraz że nie można skorzystać z usługi Dynamicznie przekierowanej Paczki, gdy została już doręczona do wybranego wcześniej paczkomatu.
Wygoda przekierowania przesyłki InPost
Zmiana miejsca dostawy paczki niesie ze sobą wiele korzyści, dzięki którym możemy w pełni korzystać z zalet dostawy do automatów paczkowych InPost, czyli szybkości i wygody. Jakie korzyści płyną z przekierowania paczki Inpost?
- Większa wygoda: Możemy odebrać paczkę w dogodnym dla nas miejscu i czasie, np. w pobliżu domu, pracy lub sklepu.
- Oszczędność czasu: Nie musimy tracić czasu na oczekiwanie kuriera w domu.
- Pewność odbioru: Mamy pewność, że paczka nie zostanie odesłana do nadawcy z powodu nie odebrania jej przez odbiorcę.
- Dodatkowa kontrola: Możemy śledzić status paczki i skorzystać z Dynamicznego Przekierowania Paczki do momentu jej doręczenia.
- Spokój ducha: Nie musimy się martwić, co zrobić z paczką, jeśli nie możemy jej odebrać w wyznaczonym terminie pod adresem podanym do doręczenia.
Pamiętajmy, że zmiana adresu odbioru paczki jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich użytkowników InPost.
Inne sposoby na odbioru paczki InPost
Oprócz odbioru paczki w paczkomacie, InPost oferuje również kilka alternatywnych sposobów odbioru przesyłki w usłudze “Dynamiczne Przekierowanie Paczki”. Warto jednak pamiętać, że decyzję o sposobie odbioru powinniśmy podjąć już podczas nadania paczki InPost, aby mogła dotrzeć do nas w najszybszym możliwym czasie. Gdzie możemy odebrać przesyłki InPost poza Paczkomatami?
- Odbiór u sąsiada: Możemy wybrać opcję odbioru paczki u kuriera pod adresem sąsiada lub bliskiej nam osoby. Jeżeli mamy pewność, że kurier nie zastanie nas w domu, możemy zmienić adres doręczenia, a kurier doręczy nam paczkę pod wskazany adres w wyznaczonym terminie.
- Odbiór w placówce InPost (PaczkoPunkt): Istnieje również możliwość odbioru paczki w stacjonarnej placówce współpracującej z firmą kurierską InPost, na przykład stacjonarne punkty nadań i odbioru przesyłek epaka.pl.
Wybór innego sposobu odbioru paczki może być przydatny w przypadku, gdy:
- Nie mamy dostępu do paczkomatu w pobliżu.
- Paczka jest zbyt duża lub ciężka, aby zmieściła się do skrytki w Paczkomacie InPost.
- Wolimy odebrać paczkę osobiście od kuriera.
- Potrzebujemy pomocy w odebraniu paczki, np. z powodu niepełnosprawności.
Śledzenie przesyłek InPost
Firma kurierska InPost daje nam możliwość śledzenia przesyłek nadawanych za ich pośrednictwem. Dzięki tej opcji możemy sprawdzić aktualny status przesyłki, na podstawie którego oszacujemy w jakim czasie przesyłka zostanie doręczona.
Jeżeli chcemy sprawdzić status przesyłki wystarczy wejść na stronę InPost lub na platformę https://www.epaka.pl/ w zakładkę "śledzenie przesyłek". Tam, po podaniu numeru paczki InPost, system wygeneruje nam wszystkie potrzebne informacje na jej temat.
Przekierowanie paczki kurierskiej jako standard w obsłudze klienta
InPost wychodzi naprzeciw potrzebom swoich klientów, oferując szereg rozwiązań, w tym możliwość przekierowania przesyłki InPost do dowolnego Paczkomatu. Takie rozwiązanie to nie tylko wygoda ale również rozwijanie nowych standardów obsługi klienta w branży kurierskiej.
InPost stale dąży do poprawy jakości swoich usług, oferując klientom nowoczesne rozwiązania i dbając o ich satysfakcję, a możliwość przekierowania paczki InPost obecnie jest prostym i szybkim rozwiązaniem, dzięki któremu ta firma kurierska zyskuje wielu fanów.