Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Status paczki nie zmienia się. Dlaczego?

Status paczki nie zmienia się. Dlaczego?

...

Status paczki nie zmienia się. Dlaczego?

Redakcja epaka.pl   •   08.01.2025   •   6 min czytania

Gdy robisz zakupy w sklepie internetowym, zazwyczaj nie możesz doczekać się, aż zamówiony produkt znajdzie się w Twoich rękach. Podobnie jest gdy wysyłasz przesyłkę do przyjaciół czy znajomych — nie możemy się doczekać aż paczka zostanie odebrana. Często sprawdzasz statusy przesyłek, żeby sprawdzić, na jakim etapie znajduje się wysyłka. Zdarza się jednak, że status przesyłki nie zmienia się. Co w takim wypadku możesz zrobić?

W poniższym artykule znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania w takiej sytuacji:

  • gdzie mogę sprawdzić aktualny status przesyłki?
  • jaki jest czas doręczenia paczki pod adres dostawy?
  • co mogę zrobić w sytuacji opóźnienia?

Czym jest status przesyłki?

Status przesyłki to informacja dla nadawcy przesyłki, odbiorcy jak również dla samego przewoźnika, na jakim etapie znajduje się wysyłka paczek. Jest to niezwykle cenna informacja, ponieważ dzięki niej, możemy sprawdzić gdzie znajduje się przesyłka jak również kiedy paczka została dostarczona do odbiorcy.

Status przesyłki jest bardzo cenny również w sytuacji kiedy szukamy zagubionej paczki, ponieważ przewoźnik na tej podstawie dokładnie wie, gdzie paczka może się znajdować.

Jakie są statusy przesyłek?

Statusy przesyłek i ich nazewnictwo mogą się nie co różnić od siebie w zależności od tego, jaka firma kurierska realizuje usługę wysyłki. Należy pamiętać, że wiele statusów oznacza to samo, bez względu na różnorodność nazewnictwa.

Najczęstsze statusy przesyłek, jakie możesz spotkać to:

Przesyłka w trakcie przygotowania — jest to status wskazujący na to, że paczka została nadana i czeka na odbiór spod adresu nadawcy przez kuriera.

Przyjęta w magazynie — status oznacza, że przesyłka trafiła do sortowni przewoźnika, skąd ruszy w dalszą drogę.

Przesyłka w drodze — status wskazuje, że przesyłka wyruszyła w drogę na przykład do sortowni lub innego punktu kontroli.

Wydano do doręczenia — status przesyłki oznacza, że kurier odebrał przesyłkę z magazynu i zostanie ona doręczona jeszcze tego samego dnia.

Przesyłka doręczona — taki status twojej przesyłki informuje, że przesyłka została dostarczona do odbiorcy.

Jeżeli jeden z tych statusów widzisz w śledzeniu swojej przesyłki i nie zmienia się, czytaj dalej i sprawdź co zrobić w takiej sytuacji.

Status twojej przesyłki nie zmienia się — dlaczego?

Najczęściej statusy przesyłek zmieniają się na bieżąco w zależności od etapu, na jakim znajduje się paczka. Mamy możliwość śledzenia przesyłki dzięki kodom kreskowym, które znajdują się na etykietach kurierskich. Czasami się jednak zdarzy, że statusy przesyłek nie zmieniają się od dłuższego czasu.

Może to być spowodowane na przykład opóźnieniami w dostawie paczek na jednym z etapów realizacji wysyłki. Innym powodem, dlaczego nie widzimy zmienionego statusu przesyłki to niezeskanowanie kodu kreskowego przez kuriera lub komputer znajdujący się na sortowni przewoźnika.

Warto również zaznaczyć, że statusy przesyłek nie zawsze zmieniają się tak dynamicznie jak byśmy chcieli. Na przykład, w przypadku przesyłek zagranicznych, które muszą przejść przez obowiązkową odprawę celną, czas zmiany statusu paczki jest nie co wydłużony. W takich wypadkach nie musisz się martwić.

Pamiętaj, że jeżeli status przesyłki nie zmienia się (około 2 dni) i nie masz pewności co dzieje się z Twoją paczką, warto skontaktować się z firmą obsługującą przesyłkę — bezpośrednio z firmą kurierską lub skontaktuj się z epaka.pl jeżeli paczka była nadana za pośrednictwem formularza "zamów kuriera". Konsultant przyjmie reklamację oraz sprawdzi w systemie gdzie znajduje się Twoja paczka.

Jeżeli nie otrzymasz informacji na temat przesyłki zamówionej ze sklepu internetowego, pamiętaj aby skontaktować się ze sprzedawcą, podając numer zamówienia. Na tej podstawie sprzedawca będzie mógł zweryfikować co dzieje się z Twoim zamówieniem.

Czas doręczenia paczki do odbiorcy

Czas doręczenia przesyłki jest często uzależniony od kilku czynników takich jak rodzaj przesyłki (paczka, paleta, koperta) czy lokalizacja doręczenia przesyłki. Jeżeli składasz zamówienie w sklepie internetowym, znaczenie również ma szybkość przygotowania paczki do wysyłki przez sprzedawcę.

Gdy paczka zostanie już przekazana kurierowi, który zacznie realizować zlecenie, znaczenie ma lokalizacja doręczenia paczki. W przypadku przesyłki krajowej czas doręczenia przesyłki jest bardzo krótki. Niekiedy możemy spodziewać się paczki już na kolejny dzień roboczy. W przypadku dalszej drogi, czas ten może się wydłużyć maksymalnie do 2 dni roboczych.

Przesyłki międzynarodowe kierują się innymi zasadami i czas ich doręczenia do odbiorcy jest uzależniony od kraju czy rodzaju usługi (ekonomiczna, priorytetowa). W przypadku państw sąsiadujących z Polską, paczki w doręczeniu możemy spodziewać się w ciągu 3-4 dni roboczych. Do dalszych państw Unii Europejskiej ten czas może się wydłużyć do 5-7 dni roboczych. W przypadku wysyłek do państw poza Unię Europejską gdzie obowiązuje odprawa celna oraz procedury celne, czas doręczenia paczek może wynosić do 10 dni roboczych.

Opóźnienia w doręczeniu paczek do miejsca docelowego

Jeżeli twoja paczka wyruszyła w drogę i zauważasz opóźnienie w doręczeniu, warto zweryfikować jaka jest tego przyczyna. Przyczyną takiego opóźnienia mogą być:

  • złe warunki drogowe lub awaria samochodu kuriera,
  • wzmożony ruch u przewoźnika, na przykład w okresie świątecznym,
  • zatrzymanie przesyłki do weryfikacji, na przykład za nieprawidłowe zapakowanie paczki lub podanie błędnych danych (wagi, wymiarów)

Jeżeli twoja przesyłka była wysyłana na stronie epaka.pl, a status przesyłki się nie zmienia, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta, gdzie konsultant zweryfikuje co się dzieje z paczką oraz dlaczego wystąpiło opóźnienie. Jeżeli przesyłka była nadawana w firmie kurierskiej, skontaktuj się bezpośrednio z obsługą przewoźnika.

Kontakt do Biura Obsługi Klienta znajdziesz na stronie epaka.pl.

Śledzenie przesyłek na stronie epaka.pl

Śledzenie przesyłki to bezpłatna usługa proponowana przez serwis epaka.pl dla wszystkich przesyłek na całym świecie, dzięki czemu w każdym momencie możesz sprawdzić aktualny status przesyłki. Jest to wyjątkowo proste, ponieważ wystarczy wejść w zakładkę "śledzenie przesyłek" na epaka.pl, a następnie należy wpisać numer paczki.

Na tej podstawie system wskaże aktualny status twojej przesyłki, dzięki któremu masz pewność, gdzie znajduje się Twoja paczka. Dzięki śledzeniu możesz także oszacować termin doręczenia przesyłki do odbiorcy.

Jeżeli posiadasz konto w serwisie epaka.pl i w taki sposób nadajesz swoje paczki, status przesyłek znajdziesz w panelu klienta, gdzie znajdziesz również spis wszystkich nadanych przez Ciebie paczek.

Status twojej przesyłki — podsumowanie

Opcja śledzenia przesyłki to niezbędne narzędzie, aby szybko i wygodnie sprawdzić szereg informacji na temat Twojej paczki.

Pamiętaj, jednak jeżeli napotkasz problemy ze statusem swojej przesyłki, skontaktuj się z obsługą przesyłki, czyli z firmą, w której zdecydowałeś się na zamówienie usługi wysyłki paczki.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.


Zawsze aktywne
Funkcjonalne

Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.


Nieaktywne
Śledzenie i wydajność

Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.


Nieaktywne
Targeting i reklama

Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.


Przetwarzanie danych przez Google Adevertising Products odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i Warunkami korzystania z usług Google (Kliknij tutaj)

Nieaktywne
Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.