Tani kurier epaka.pl Blog kurierski Poradniki Uszkodzona paczka kurierska — co mogę zrobić?

Uszkodzona paczka kurierska — co mogę zrobić?

...

Uszkodzona paczka kurierska — co mogę zrobić?

Redakcja epaka.pl   •   16.09.2024   •   5 min czytania

Uszkodzona paczka kurierska w trakcie transportu to rzadkość. Nie jest to jednak nie niemożliwe, zważywszy na ilość zamówień, jaka jest realizowana przez niejedną firmę kurierską oraz na zautomatyzowanie części etapów przez przewoźnika, dzięki czemu obsługa paczek kurierskich jest jeszcze szybsza.

Uszkodzenie przesyłki w trakcie transportu nie musi zwiastować skomplikowanych procedur.

W tym artykule dowiesz się:

  • Co zrobić gdy kurier dostarczy uszkodzoną przesyłkę?
  • Jak wygląda proces reklamacyjny oraz czym jest protokół szkody?
  • Jak ubezpieczyć paczkę przed ewentualnymi uszkodzeniami?

Co zrobić gdy przesyłka jest uszkodzona?

W przypadku, gdy kurier doręcza uszkodzoną paczkę do adresata, odbiorca posiada kilka możliwości rozwiązania sprawy.

  1. Nieodebranie uszkodzonej przesyłki

    Jeżeli kurier doręczy odbiorcy uszkodzoną przesyłkę, mamy prawo odmówić jej przyjęcia. W takim wypadku możemy zostać poproszeni przez kuriera o podpisanie odmowy przyjęcia paczki, czego konsekwencją będzie jej zwrot do nadawcy. Procedura reklamacyjna będzie realizowana przez nadawcę przesyłki i to u niego będzie sporządzony protokół szkody.

  2. Przyjęcie uszkodzonej przesyłki i sprawdzenie zawartości paczki w obecności kuriera.

    Uszkodzona przesyłka kurierska może być zweryfikowana przez odbiorcę paczki w obecności kuriera, po podpisaniu potwierdzenia przyjęcia paczki. Wówczas możemy sprawdzić stan przesyłki, zawartość paczki oraz ewentualny poziom jej uszkodzenia. Jest to nieco inne działanie niż w opisanym wyżej pierwszym przypadku.

    Jeżeli zawartość paczki (na przykład zakupiony towar) jest w stanie nienaruszonym i nie ma śladów zniszczenia, możemy przyjąć paczkę. Jeżeli jednak uszkodzenia są widoczne, istotne jest, aby zaznaczyć to w protokole odbioru oraz spisać dokument — protokół uszkodzeń wraz z kurierem firmy kurierskiej, co jest podstawą do złożenia reklamacji u przewoźnika i dochodzenia roszczeń.

    Możesz również zrobić zdjęcia pokazujące, że paczka jest uszkodzona, jeszcze przed rozpakowaniem jej. Jest to dodatkowy element, który można dodać jako załącznik, gdy składasz reklamację.

    Uwaga: Pamiętaj, że kurier może odmówić spisania protokołu szkody w przypadku uszkodzenia przesyłki, ponieważ na przykład nie posiada odpowiednich druków. Wówczas, aby złożyć reklamację, należy spisać protokół uszkodzenia przesyłki samodzielnie przez internet na stronie firmy kurierskiej. Protokół szkody jest niezbędny w procesie złożenia reklamacji, bez względu na to czy zostanie spisany w obecności kuriera, czy samodzielnie online. Jeżeli mamy wątpliwości co do kolejności wykonywanych działań, warto skontaktować się z przewoźnikiem, który wytłumaczy nam odpowiednie postępowanie.

  3. Przyjęcie paczki bez sprawdzania zawartości przesyłki

    Jeżeli przesyłka jest wysyłana do odbiorcy za pośrednictwem epaka.pl, jest również możliwość przyjęcia paczki bez konieczności sprawdzania jej zawartości przy kurierze. W takiej sytuacji po przyjęciu paczki, w której jest uszkodzony towar, najlepiej od razu skontaktuj się z działem reklamacji epaka.pl gdzie otrzymasz kompleksową pomoc w procesie reklamacyjnym. Dedykowany dział pomoże złożyć reklamację oraz przeprowadzi przez cały proces od momentu kiedy otrzymasz uszkodzoną przesyłkę od kuriera.

    Gdy wysyłamy paczkę do odbiorcy bezpośrednio poprzez usługę firmy kurierskiej, należy zapoznać się dokładnie z procesem reklamacyjnym.

Reklamacja uszkodzonej przesyłki w epaka.pl

Wysyłając przesyłkę za pośrednictwem serwisu epaka.pl możemy liczyć na kompleksową pomoc w zakresie:

  • całego procesu wysyłki paczki,
  • wyceny i porównania wielu ofert firm kurierskich w jednym miejscu,
  • obsługi przesyłki w sytuacji weryfikacji, rozliczenia czy reklamacji.

Firma epaka.pl posiada dedykowany dział reklamacji, gdzie możemy dochodzić swoich praw jeżeli uszkodzona przesyłka została doręczona do odbiorcy. Powstał on, aby wesprzeć swoich klientów kompleksowo, również w takim przypadku jak złożenie reklamacji i przeprowadzenie przez cały proces reklamacyjny w sytuacji kiedy otrzymasz uszkodzoną paczkę od kuriera. Jeżeli przesyłka została uszkodzona, wystarczy złożyć reklamację poprzez:

  • formularz reklamacyjny na epaka.pl,
  • adres e-mail: reklamacje@epaka.pl,
  • numer telefonu: 535 556 255.

Uszkodzona paczka kurierska — jak tego uniknąć?

Uszkodzona przesyłka kurierska w czasie transportu to dosyć rzadki przypadek, ale zdarza się to. Warto pamiętać o tym, że transport przesyłek jest w pewnym stopniu zautomatyzowany, co oznacza, że na sortowni nie każda przesyłka jest obsługiwana ręcznie przez pracowników. Jest to pewne ryzyko uszkodzenia przesyłki w czasie transportu. Aby tego uniknąć, warto postawić na odpowiednie opakowania dla zawartości. Wystarczy, że zapakujemy zawartość w dobrej jakości karton i zabezpieczymy wypełniaczem lub folią bąbelkową.

Istotne jest zaznaczenie odpowiedniej usługi gdy wysyłamy rzeczy delikatne, takie jak szkło czy elektronikę. W takich sytuacjach najlepiej zaznaczyć rodzaj przesyłki jako niestandardowy lub wybrać opcję ręcznego sortowania. Takie usługi są najczęściej nieco droższe od tych standardowych. Mamy jednak pewność, że paczka będzie sortowana ręcznie, co zminimalizuje możliwość uszkodzenia jej.

Na opakowania można również przykleić naklejki z odpowiednim komunikatem takim jak „uwaga szkło”, „ostrożnie” czy „delikatna zawartość”. Należy jednak pamiętać, że przyklejając tego rodzaju komunikaty, istotne jest, aby wybrać opcję przesyłki niestandardowej. W przeciwnym razie nasza paczka może nie zostać potraktowana zgodnie z informacją na opakowaniu, a ponadto nadawca paczki może otrzymać dopłatę za niewłaściwe oznaczenie.

Ubezpieczenie paczki kurierskiej

Poza odpowiednim zapakowaniu przesyłki, podczas nadawania paczki, nadawca ma możliwość zaznaczenia opcji dodatkowego ubezpieczenia.

Ubezpieczony towar to dobre rozwiązanie w sytuacjach kiedy wysyłamy kruche przedmioty lub takie, które posiadają wysoką wartość, ponieważ taka usługa dodatkowa obejmuje ewentualne uszkodzenie przesyłki lub jej zaginięcie do zadeklarowanej wartości przesyłki.

Ubezpieczenie jest obecnie proponowane przez firmy kurierskie takie jak InPost, DPD, DHL, GLS czy FedEx, i wiele innych. Serwis epaka.pl również proponuje takie rozwiązanie. Aby skorzystać z ubezpieczenia paczki, wystarczy zaznaczyć taką opcję podczas składania zamówienia i wypełniania formularza „zamów kuriera”. W usługach dodatkowych wybieramy ubezpieczenie przesyłki oraz deklarujemy jego wysokość jako potwierdzenie wartości przesyłki. Na tej podstawie jest wyliczana dodatkowa opłata za ubezpieczenie, która jest wliczona w koszt wysyłki paczki.

Uszkodzenie przesyłki w transporcie — podsumowanie

Uszkodzenia przesyłek w trakcie transportu kurierskiego nie muszą zwiastować skomplikowanej procedury reklamacyjnej jeżeli podejdziemy do tego spokojnie i uzupełnimy protokół szkody spisany razem z kurierem lub samodzielnie poprzez odpowiedni formularz online.

Firma kurierska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoim klientom i wspiera ich w całym procesie reklamacyjnym. Jedyne, o czym należy pamiętać to szybki kontakt z przewoźnikiem lub z firmą, za pośrednictwem której przesyłka była wysłana oraz stosowanie się do procedur, jakie są ustanowione przez przewoźnika.

Udostępnij:
Pomocny wpis?

Zapisz się teraz do naszego newslettera i otrzymuj
nowości i promocje jako pierwszy!
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Pobierz aplikacje mobilną epaka.pl

epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.

Prosty formularz nadawania

Łatwy wgląd do historii przesyłek

Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich

Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika

Bieżące śledzenie przesyłek

Bądź na bieżąco. Zapisz się do Naszego Newslettera.
Wypełnij to pole
Zaznacz zgodę

Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.

Twoja prywatność jest dla nas ważna

Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.

Niezbędne

Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.


Zawsze aktywne
Funkcjonalne

Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.


Nieaktywne
Śledzenie i wydajność

Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.


Nieaktywne
Targeting i reklama

Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.


Przetwarzanie danych przez Google Adevertising Products odbywa się zgodnie z Polityką Prywatności i Warunkami korzystania z usług Google (Kliknij tutaj)

Nieaktywne
Więcej informacji

W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.