Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w serwisie epaka.pl
§1 Postanowienia Ogólne
1 Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług w ramach Serwisu epaka.pl przez firmę F.H.U. epaka.PL Dariusz Chornicki.
2 Użyte w Regulaminie określenia mają następujące znaczenie:
2.1 Użytkownik- osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która dokonała poprawnej rejestracji w Serwisie epaka.pl;
2.2 Usługobiorca - osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, składająca Zamówienie u Usługodawcy za pośrednictwem Serwisu, na wykonanie usługi spedycji w rozumieniu kodeksu cywilnego;
2.3 Usługodawca – F.H.U. epaka.PL, DARIUSZ CHORNICKI, UL. ZIMNA WODA 3, 21-400 ŁUKÓW, NIP: 825-201-37-04; REGON:060498430, licencja na wykonywanie krajowego transportu drogowego rzeczy nr 0130144, występujący w roli spedytora w rozumieniu kodeksu cywilnego.
2.4 Przesyłka – wszystkie paczki, koperty oraz palety nadane w ramach jednego Zamówienia.
2.5 Odbiorca – osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, przyjmująca przesyłkę doręczoną przez Kuriera w ramach realizowanej Usługi kurierskiej.
2.6 Kurier – Zewnętrzna firma świadcząca Usługi kurierskie: w szczególności Kurier DPD, Kurier K-EX, lub inna firma kurierska współpracująca z Usłogodawcą oraz Osoba dokonująca Usługi kurierskiej w imieniu tej firmy działająca na podstawie zawartej z nią umowy.
2.7 List przewozowy, Protokół odbioru – dokument stanowiący dowód przekazania Przesyłki Kurierowi w celu zrealizowania Usługi Kurierskiej.
2.8 Etykieta – dokument dołączany do każdej Przesyłki. W przypadkach Usługi kurierskiej wykonywanej za pomocą Kuriera DPD część Etykiety lub jej kopia może zastąpić List przewozowy i staje się dowodem przekazania Przesyłki Kurierowi w celu zrealizowania Usługi kurierskiej.
2.9 Usługa kurierska – usługa wykonywana przez Kuriera polegająca na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu Przesyłek, a także wykonywaniu usług dodatkowych świadczonych zgodnie z regulaminem danego Kuriera.
2.10 Serwis, Serwis epaka.pl – Serwis Internetowy dostępny pod adresem www.epaka.pl wraz z jego funkcjonalnością.
2.11 Konto – udostępnione Użytkownikowi lub Usługobiorcy przez Serwis epaka.pl po dokonaniu rejestracji miejsce na serwerze, na które Użytkownik wprowadza swoje Dane osobowe i w ramach którego administruje Danymi. W ramach konta Użytkownik, z zastrzeżeniem postanowień niniejszego Regulaminu, uzyskuje możliwość zlecenia zamówienia wszystkich Usług dostępnych w ramach Serwisu;
2.12 Panel Klienta- funkcjonalność Serwisu epaka.pl, w ramach której klient po zalogowaniu może zarządzać swoimi Danymi Osobowymi oraz zamawiać Usługi kurierskie dostępne w Serwisie.
2.13 Baza Kont- zbiór Danych Osobowych oraz innych danych przypisanych do danego konta zamieszczonych w Serwisie przez Użytkowników, które za zgodą Użytkowników są gromadzone, przetwarzane w uporządkowany sposób w systemie informatycznym, w ramach Usług świadczonych przez epaka.pl;
2.14 Dane Osobowe- zgromadzone w ramach formularza rejestracyjnego dostępnego pod adresem www.epaka.pl informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, przetwarzane przez epaka.pl w celu prawidłowego świadczenia Usług oraz innych celach operacyjnych i marketingowych;
2.15 Cennik – aktualna oferta cenowa umieszczona na stronie internetowej Serwisu epaka.pl,
2.16 Cennik detaliczny Kuriera – cennik stosowany przez danego Kuriera przy wykonywaniu usług kurierskich.
2.17 Dni robocze - nie obejmują sobót, niedziel, a także dni ustawowo wolnych od pracy chyba, że ustalono inaczej.
2.18 PrePaid – usługa oferowana Usługobiorcy, polegająca na możliwości dokonania przedpłaty i zgromadzenia środków na Koncie PrePaid w celu ich późniejszego wykorzystania w Serwisie.
2.19 Konto PrePaid - przypisane danemu Usługobiorcy konto, zawierające środki płatnicze do wykorzystania w Serwisie.
2.20 Zamówienie – zlecenie spedycji Przesyłki złożone Usługodawcy przez Usługobiorcę za pośrednictwem Serwisu epaka.pl
2.21 bramka płatnicza - bezpieczna platforma płatności internetowych obsługiwana przez operatora Dotpay S.A.
3 Do usług kurierskich świadczonych w zamawianych za pośrednictwem serwisu epaka.pl zastosowanie mają regulaminy Kurierów dostępne na ich stronach internetowych.
§2 Przedmiot świadczonych usług
1. Usługodawca przy pomocy Serwisu epaka.pl w zakresie działalności swego przedsiębiorstwa świadczy za wynagrodzeniem usługi związane z pośrednictwem w przewozie Przesyłek, stanowiące usługi spedycji w rozumieniu kodeksu cywilnego.
2. Serwis epaka.pl umożliwia zlecanie przez Użytkowników drogą elektroniczną usług pośrednictwa w transporcie krajowym i zagranicznym przesyłek towarowych;
3. Korzystanie z Serwisu epaka.pl wymaga dokonania rejestracji przez Użytkownika, co równoznaczne jest z założeniem Konta w Serwisie oraz zawarciem przez Użytkownika umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną ze Usłogobiorcą. Rejestracja w serwisie jest bezpłatna.
3. Dokonanie rejestracji w Serwisie epaka.pl jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
4. Warunkiem korzystania z Usług jest dokładne zapoznanie się z treścią Regulaminu (wraz z załącznikami).
5. Akceptując niniejszy Regulamin Użytkownik wyraża zgodę na jego wszystkie warunki i zobowiązuje się do ich przestrzegania.
6. Korzystanie z Serwisu jest jednoznaczne z akceptacją Regulaminu.
7. Umowa zostaje zawarta z chwilą zakończenia przez Użytkownika procesu rejestracji za pośrednictwem formularza rejestracyjnego zamieszczonego w Serwisie oraz akceptacji niniejszego Regulaminu. Użytkownik otrzyma wiadomość potwierdzającą zawarcie Umowy na adres e-mail wskazany przez niego w formularzu rejestracyjnym.
8. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zawarta zostaje na czas nieokreślony.
9. W ramach świadczonych usług, Usługodawca działając we własnym imieniu zleca Kurierowi wykonanie Usługi kurierskiej Przesyłki wskazanej przez Usługobiorcę. Wybór kuriera wykonującego usługę kurierską dokonywany jest przez Usługobiorcę spośród oferowanych przez Usługodawcę przewoźników. W przypadku braku możliwości zrealizowania usługi przez wybranego przez Usługobiorcę kuriera, Usługodawca ma prawo wybrać innego kuriera do przewozu przesyłki.
10. Usługodawca w miarę możliwości udostępnia również Usługobiorcy wszystkie dodatkowe mechanizmy aktualnie dostępne w Serwisie epaka.pl, takie jak: powiadomienia o zmianie statusu realizowanego zamówienia za pośrednictwem poczty email, śledzenie nadanych przesyłek, sprawdzanie poprawności kodów pocztowych.
11. Wobec klientów posiadających odrębne umowy z Kurierami, Usługobiorca świadczy również, na zasadach określonych w § 13 niniejszego regulaminu, usługi ograniczające się jedynie do zakresu wskazanego w § 13 ust. 1.
§3 Zobowiązania Usługobiorcy
1. Usługobiorca zobowiązuje się do zapłaty Usługodawcy wynagrodzenia za zamówioną usługę zgodnie z Cennikiem.
2. Ponadto Usługobiorca zobowiązuje się, że:
2.1 Przesyłka zostanie wydana Kurierowi we wskazanym w Zamówieniu lokalu/miejscu. Dowodem takiego wydania jest List przewozowy, Protokół odbioru lub Etykieta, które muszą zostać zachowane w celu ewentualnych reklamacji,
2.2 Wydrukuje i przekaże Kurierowi podczas odbioru Przesyłki Etykietę i/lub List przewozowy i/lub Protokół odbioru,
2.3 Dopilnuje, aby Przesyłka została właściwie zapakowania i solidnie zabezpieczona, zgodnie z zasadami przyjętymi w regulaminie Kurierów.
2.4 Przesyłka nie będzie zawierała przedmiotów zabronionych wskazanych w regulaminach Kurierów.
2.5 Powiadomi Odbiorcę o planowanej Przesyłce, a także o konieczności zapewnienia odpowiednich narzędzi, urządzeń lub osób niezbędnych do rozładunku Przesyłki, jeżeli taka konieczność zachodzi,
2.6 Poinformuje Odbiorcę, że w przypadku ubytku lub uszkodzenia doręczanej Przesyłki zobowiązany jest on do bezzwłocznego sporządzenia protokołu szkody w obecności przedstawiciela Kuriera (protokół powinien zostać czytelnie podpisany przez przedstawiciela Kuriera doręczającego Przesyłkę oraz przez Odbiorcę).
3. Usługobiorcę korzystającego z usług świadczonych drogą elektroniczną obowiązuje zakaz dostarczania do Serwisu treści o charakterze bezprawnym.
§4 Dane osobowe
1. W momencie akceptacji niniejszego Regulaminu Użytkownik wyraża zgodę na przetwarzanie jego Danych Osobowych przez epaka.pl zgodnie z warunkami niniejszego Regulaminu oraz określonymi w Polityce Prywatności.
2. Dane osobowe Użytkowników przetwarzane są przez przedsiębiorcę pod firmą F.H.U. epaka.PL, DARIUSZ CHORNICKI, z wykorzystywaniem przestrzeni serwerowej udostępnionej przez zewnętrzną firmę hostingową.
3.Administratorem Danych Osobowych jest przedsiębiorca działający pod firmą F.H.U. epaka.PL, DARIUSZ CHORNICKI, UL. ZIMNA WODA 3, 21-400 ŁUKÓW, który dokonuje przetwarzania danych osobowych Użytkowników zgodnie z przepisami prawa, w tym w szczególności z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (tekst jedn. Dz.U. z 2002 r., nr 101, poz. 926 ze zm.) oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.).
3. epaka.pl przetwarza Dane Osobowe Użytkownika w zakresie niezbędnym do nawiązania, ukształtowania treści Umowy, zmiany, rozwiązania oraz prawidłowej realizacji Usług świadczonych drogą elektroniczną, a także dokonania rozliczeń z Użytkownikiem.
4. epaka.pl ma prawo uzależnić świadczenie usługi Serwisu oraz swoich Usług na rzecz Użytkownika od uprzedniego potwierdzenia przez niego zgodności Danych Osobowych stosownymi dokumentami poprzez przesłanie, np. kserokopii dokumentu potwierdzającego tożsamość. Nadesłanie kserokopii dokumentu jest dobrowolne. Jeżeli kserokopia dokumentu nie zostanie przesłana lub budzić będzie uzasadnione wątpliwości, epaka.pl może odmówić świadczenia usług dostępnych w Serwisie.
5. epaka.pl ma również prawo w trakcie trwania Umowy uzależnić dalsze świadczenie usługi Serwisu oraz swoich Usług na rzecz Użytkownika od potwierdzenia przez niego Danych Osobowych stosownymi dokumentami poprzez przesłanie, np. kopii dokumentu potwierdzającego tożsamość. Nadesłanie kopii dokumentu jest dobrowolne. Jeżeli kopia dokumentu nie zostanie przesłana lub budzić będzie uzasadnione wątpliwości co do rzetelności lub prawdziwości epaka.pl może zablokować Konto do czasu wyjaśnienia wątpliwości, a w przypadku nienadesłania kopii dokumentu w wyznaczonym terminie epaka.pl może usunąć Konto.
6. epaka.pl ma prawo uzależnić świadczenie swoich Usług i korzystanie z Serwisu przez Użytkownika od uprzedniego uprawdopodobnienia przez niego legalności przetwarzania Danych Osobowych oraz wizerunku udostępnionego w Serwisie, w szczególności poprzez przedstawienie zgód właściwych Osób lub innych stosownych dokumentów. Nadesłanie kopii dokumentów jest dobrowolne. Jeżeli dokumenty te będą budzić wątpliwość czy Osoba ma prawo umieszczać Dane Osobowe lub wizerunek epaka.pl może odmówić zawarcia Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną albo rozwiązać umowę z Użytkownikiem, jak również zablokować Konto lub niektóre Usługi świadczone na rzecz tego Użytkownika w ramach Portalu.
7. Użytkownik ma prawo wglądu do przetwarzanych Danych Osobowych w każdym czasie, jak również prawo do ich poprawiania oraz prawo wniesienia sprzeciwu w przypadkach określonych w przepisach ustaw, jak również żądania ich usunięcia z bazy Kont.
8. Użytkownik ma obowiązek aktualizować Dane Osobowe podane w formularzu rejestracyjnym niezwłocznie po każdej zmianie tych Danych Osobowych.
9. W przypadku powzięcia przez epaka.pl wątpliwości co do zgodności z prawdą bądź aktualności podanych przez Użytkownika Konta w formularzu rejestracyjnym (również na skutek zgłoszenia dokonanego przez innego Użytkownika) epaka.pl (niezależnie od postanowień powyższych) uzyskuje uprawnienie do podjęcia następujących czynności:
9.1 wezwania Użytkownika do niezwłocznego usunięcia nieprawdziwych Danych
Osobowych bądź aktualizacji Danych Osobowych;
9.2 skierowania do Użytkownika ostrzeżenia;
9.3 zablokowania dostępności dla Użytkownika wybranych Usług w Serwisie;
9.4 zablokowania Konta do czasu wyjaśnienia sprawy;
9.5 bezpowrotnego usunięcia Konta.
10. epaka.pl uprawniony jest do udostępniania Danych Osobowych wyłącznie podmiotom upoważnionym na podstawie właściwych przepisów prawa. epaka.pl nie udostępnia wbrew prawu danych oraz Danych Osobowych innym podmiotom, w szczególności nieuprawionym Osobom.
11. W przypadku danych osobowych przetwarzanych przez epaka.pl w celach innych niż niezbędne do świadczenia Usług, Użytkownik może zgłosić Usługodawcy żądanie zaprzestania przetwarzania swoich danych osobowych.
§5 Zakres odpowiedzialności
1. Usługodawca jest odpowiedzialny za Kurierów, którymi posługuje się przy wykonaniu zlecenia, chyba że nie ponosi winy w wyborze.
2. Usługobiorca dokonując wyboru Kuriera, któremu ma zostać zlecona Usługa kurierska, w granicach dopuszczonych przez obowiązujące prawo przejmuje odpowiedzialność za wybór Kuriera i wyłącza w tym zakresie odpowiedzialność Usługodawcy za winę w wyborze, o ile Usługa kurierska zostanie wykonana przez wybranego przez Usługobiorcę Kuriera.
3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za ubytek w Przesyłce nie przekraczający granic ustalonych we właściwych przepisach, a w braku takich przepisów - granic zwyczajowo przyjętych.
4. Usługodawca ponosi odpowiedzialność, o ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, tylko za normalne następstwa działania lub zaniechania, z którego szkoda wynikła.
5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w przekazywaniu środków przez Kuriera lub operatora płatności, a tym samym za opóźnienie w realizacji usługi.
6. W związku z przyjęciem jako integralnej części niniejszego Regulaminu postanowień regulaminów innych Kurierów, z którymi współpracuje epaka.pl, wszystkie ograniczenia odpowiedzialności w nich zawarte, w granicach obowiązującego prawa, obejmują również Usługodawcę i ograniczają jego odpowiedzialność.
§6 Składanie, anulowanie, modyfikacja i realizacja zamówień
1. Zamówienia przyjmowane są przez Serwis epaka.pl 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Usługobiorcy Zamówienia realizowane są w terminach wskazanych przez danego Kuriera, zgodnie z jego regulaminem/ofertą. Dodatkowo na stronie www.epaka.pl dostępny jest do pobrania dokument w formacie pdf wskazujący godziny odbioru przesyłek w zależności od miast.
2. Zamówienia składane w soboty, niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy będą przyjmowane do realizacji w najbliższym następującym dniu.
3. Po zaksięgowaniu środków na koncie Usługodawca bezzwłocznie powiadamia Kuriera o konieczności odbioru Przesyłki od Usługobiorcy, z wyjątkiem nie przewidzianych awarii systemu.
4. W procesie realizacji zamówienia Usługobiorca otrzymuje komplet dokumentów w postaci elektronicznej z możliwością wydruku.
5. W zależności od wybranego Kuriera wygenerowany przez Serwis List przewozowy lub Etykieta musi zostać wydrukowana i dołączona do Przesyłki przekazywanej Kurierowi.
6. Dane wpisywane przez Usługobiorcę podczas składania zamówienia, zawierać muszą rzetelne i zgodne ze stanem faktycznym informacje dotyczące wagi, wymiarów oraz zawartości Przesyłki.
7. Przesyłka musi być zapakowana i zabezpieczona w taki sposób, aby uniemożliwić uszkodzenie jej zawartości, jak i innych Przesyłek przewożonych przez Kuriera. Szczegóły zasad pakowania przedstawione są w trakcie składania zamówienia, a także znajdują się w regulaminach Kurierów.
8. Przed przyjęciem przez Kuriera Przesyłki może on zażądać jej otwarcia w celu sprawdzenia czy Przesyłka odpowiada informacjom zawartym w Liście przewozowym lub Etykiecie. W przypadku niezgodności Kurier ma prawo odmówić jej przyjęcia.
9. W procesie realizacji zamówienia (jeśli zostało to wybrane podczas składania zamówienia) Serwis wysyłał będzie powiadomienia w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty email lub/i wiadomości SMS do Usługobiorcy oraz/lub Odbiorcy o zmianach statusu Przesyłki u Kuriera (np. Przesyłkę odebrano od Nadawcy, Przesyłka w doręczeniu, itp.).
10. Usługobiorcy zarejestrowani w Serwisie mają możliwość anulowania Zamówień, co do których nie podjęto jeszcze próby wykonania Usługi Kurierskiej. W przypadku anulowania Zamówienia, w sytuacji o której mowa w zdaniu poprzedzającym, które zostało już wcześniej opłacone, kwota zapłaty zwracana jest na Konto PrePaid Usługobiorcy. Pozostaje ona do dalszego wykorzystania przez Usługobiorcę.
11. Modyfikacja danych zamówienia odbywa się poprzez anulowanie zamówienia zgodnie z punktem 11 bieżącego paragrafu, a następnie utworzenie nowego zamówienia na podstawie danych wprowadzonych przez Usługobiorcę.
§7 Załadunek i rozładunek przesyłek
1. W czasie odbioru lub dostarczania Przesyłki, Kurier działający na zlecenie Usługodawcy nie jest zobowiązany do dysponowania narzędziami ani innymi zasobami potrzebnymi do odebrania lub dostarczenia Przesyłki, poza pracownikiem dokonującym odbioru lub dostarczania Przesyłki.
2. Każda Przesyłka (lub jej część) wymagająca specjalnych urządzeń do załadunku lub rozładunku jest dopuszczalna do przewozu tylko pod warunkiem, że takie urządzenia są dostępne w punktach nadania i odbioru Przesyłki. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Usługobiorcy za szkody spowodowane na skutek załadunku lub rozładunku takiej przesyłki bez specjalnych urządzeń.
§8 Odbiór i doręczanie przesyłek
1 Odbiory Przesyłek dokonywane są w dni robocze, w godzinach pracy pomiędzy 9:00 a 17:00 o ile nie ustalono inaczej.
2 Wszystkie dokumenty niezbędne do poprawnej realizacji złożonego zamówienia generowane są oraz udostępniane Usługobiorcy w formie elektronicznej do wydruku w Panelu Klienta (w przypadku zarejestrowanego Usługobiorcy) jak również za pośrednictwem poczty email.
3 Podczas odbioru Przesyłek Usługobiorca zobowiązany jest do przekazania Kurierowi wydrukowanego Listu przewozowego lub Etykiety wygenerowanych przez Serwis epaka.pl.
4 W placówce Kuriera odebrane Przesyłki zostają weryfikowane z informacjami podanymi w zamówieniu. W przypadku stwierdzenia niezgodności rzeczywistych parametrów Przesyłki z zadeklarowanymi w zamówieniu, w przypadku możliwości doręczenia takiej Przesyłki do Odbiorcy, Usługobiorca zobowiązany będzie do uiszczenia opłaty za dodatkową obsługę, zgodnie z Cennikiem detalicznym danego Kuriera. Płatność następuje na postawie faktury VAT wygenerowanej przez Serwis. Usługobiorca upoważnia Usługodawcę do automatycznego pokrycia tych kosztów z Konta PrePaid Usługobiorcy lub potrącenia ze zwrotu kwoty pobrań.
5 W przypadku gdy Kurierowi nie zostanie przekazana Przesyłka, np. z powodu nieobecności osoby za to odpowiedzialnej lub Przesyłka nie była przygotowana do nadania, Usługodawca - na wyraźną prośbę Usługobiorcy - może zlecić kolejną próbę odbioru Przesyłki. Wszelkie opłaty z tym związane, które mogą zostać doliczone przez Kuriera zgodne z Cennikiem detalicznym danego Kuriera, pokrywa Usługobiorca. Zapłata dokonywana jest na podstawie wygenerowanej przez Serwis faktury VAT.
6 Wszelkie ewentualne nadpłaty oraz zwroty dokonywane będą przez Usługodawcę poprzez przelanie podlegających zwrotowi kwot na przynależne Usługobiorcy Konto PrePaid.
7 Doręczanie przesyłek odbywa się na zasadach określonych odpowiednio w regulaminie usług kuriera wybranego przez Usługobiorcę do wykonania usługi kurierskiej.
8 Przesyłki o wadze do 30 kg doręczane są w systemie door to door. Przesyłki przewyższające wagę 30 kg doręczane są według zapisów regulaminów firm kurierskich.
9 W przypadku braku możliwości doręczenia Przesyłki do Odbiorcy zwracana ona będzie do Usługobiorcy po opłaceniu przez niego dodatkowej opłaty za zwrot zgodnej z Cennikiem detalicznym danego Kuriera. Płatność następuje na postawie faktury VAT wygenerowanej przez Serwis. Usługobiorca upoważnia Usługodawcę do automatycznego pokrycia tych kosztów z Konta PrePaid Usługobiorcy lub podczas zwrotu kwoty pobrań. Dalszy ewentualny tryb postępowania z przesyłkami nieodebranymi określają regulaminy poszczególnych Kurierów.
§9 Odbiór i doręczanie Przesyłek z opcją pobrania gotówki przy odbiorze
1. W przypadku Przesyłek z opcją pobrania gotówki przy odbiorze obowiązują limity kwot pobieranych od danego Odbiorcy w ciągu jednego dnia i wynoszą 10 000 zł.
2. W przypadku odmowy zapłaty kwoty pobrania przez Odbiorcę, Przesyłka nie jest mu przekazywana; w takim przypadku Usługodawca zachowuje prawo do wynagrodzenia jak za Przesyłkę doręczoną. O odmowie zapłaty kwoty pobrania przez Odbiorcę Usługodawca poinformuje Usługobiorcę a Usługobiorca zobowiązuje się przekazać do Usługodawcy dalsze dyspozycje odnośnie Przesyłki. Przesyłki dla których nie uda się ustalić dyspozycji zostaną zwrócone do Usługobiorcy na jego koszt. Postanowienia § 8 pkt. 9 stosuje się odpowiednio.
3. Pobranie należności od Odbiorcy za doręczoną Przesyłkę odbywa się tylko i wyłącznie w gotówce.
4. Zwrot kwoty pobrania planowany jest na 1, 3, 7, 10, 21 dzień roboczy od dnia doręczenia Przesyłki na rachunek bankowy Usługobiorcy wskazany w momencie składania zlecenia (obowiązuje data przekazania środków z rachunku bankowego Usługodawcy) lub w dniu doręczenia przesyłki na saldo użytkownika (opcja dostępna jedynie dla klientów posiadających konto w serwisie).
5. W przypadku wybrania opcji wpływu środków z pobrania na saldo, pieniądze mogą być od razu wykorzystywane do regulowania zobowiązań w serwisie lub wypłacone w ciągu 10 dni roboczych od momentu otrzymania dyspozycji wypłaty przez operatora.
6. Odbiorca przesyłki powinien mieć przygotowaną równą kwotę należną kurierowi za usługę pobrania. Kurier nie ma obowiązku wydawania reszty.
§10 Płatność i dokument zakupu
1 Za wykonywane usługi Usługodawca pobiera opłatę, której wartość określa Cennik. Zapłata za usługi dokonywana jest „z góry” za pośrednictwem bezpiecznej platformy płatności internetowych której operatorem jest Dotpay S.A. Szczegółowy mechanizm dokonywania płatności, sposób składania reklamacji określa regulamin operatora Dotpay S.A. dostępny na stronie:www.dotpay.pl.
2 Usługobiorca wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu oraz wysłanie jej drogą elektroniczną na adres podany podczas składania zamówienia. Dokument wystawiany jest po dokonaniu zapłaty za składane Zamówienie lub po dokonaniu przedpłaty na konto PrePaid.
3 Usługodawca ma prawo na zwiększenie kwoty za usługę na podstawie protokołu otrzymanego od Kuriera, w przypadku gdy Usługobiorca poda nieprawdziwe dane dotyczące przesyłki. Usługobiorca zobowiązany jest wtedy dokonać opłaty w celu uzupełnienia salda na podstawie wezwania Usługodawcy lub też na podstawie wystawionej faktury VAT.
4 Wszystkie dokumenty niezbędne do poprawnej realizacji złożonego zamówienia generowane są oraz udostępniane Usługobiorcy w formie elektronicznej do wydruku w Panelu Klienta (w przypadku zarejestrowanego Usługobiorcy) jak również przesyłane za pośrednictwem poczty email.
5 Rozliczenia transakcji kartą kredytową i e-przelewem prowadzone są za pośrednictwem operatora dotpay.pl.
6 Zwrot wpłaconych środków odbywa się na podstawie korekty do wystawionego dokumentu sprzedaży. Zwrot dokonywany jest niezwłocznie po przesłaniu Usługodawcy podpisanej kopii korekty w formie papierowej wraz z datą jej podpisania.
7 Zwroty wpłaconych środków dokonywane są na rachunek bankowy Usługobiorcy podany w Panelu Klienta lub podany na fakturze korygującej.
§11 Przedpłata – PrePaid
1. Zwiększenie salda na Koncie PrePaid dokonuje się podczas opłacania zamówienia lub poprzez wpłatę środków w Panelu Klienta w zakładce PrePaid.
2.Konto PrePaid posiada limit zgromadzonych środków. Maksymalne saldo wynosi 10 000 PLN.
2. Stan Konta PrePaid uaktualniany jest natychmiast po zaksięgowaniu wpłaty przez Usługodawcę.
3. Dokonanie zapłaty z Konta PrePaid za składane Zamówienie powoduje natychmiastowe przystąpienie Serwisu do realizacji Zamówienia.
4. Zwrot niewykorzystanych środków z Konta PrePaid następuje po rozwiązaniu Umowy i usunięciu Kont Konta przez Usługodawcę na wskazany przez niego w Panelu Klienta rachunek bankowy.
§12 Przedmioty zabronione
1. Zgodnie z regulaminami Kurierów przesyłanie niektórych przedmiotów za pośrednictwem Usługodawcy jest zabronione. Usługobiorca zobowiązuje się nie przekazywać do spedycji przedmiotów, które znajdują się na listach przedmiotów zabronionych.
2. Listy przedmiotów zabronionych są różne w zależności od Kuriera. Szczegółowa ich zawartość znajduje się w regulaminach kurierów.
3. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za skutki naruszenia zapisu § 12 ust. 1, w tym w szczególności odpowiedzialność karno-skarbową, w przypadku gdy na skutek wykonywania zleconej przez niego Usługi kurierskiej dojdzie do popełnienia przestępstwa lub wykroczenia skarbowego.
§13 Świadczenie usługi dostępu do mechanizmów Serwisu epaka.pl
1. Wobec usługobiorców posiadających indywidualne umowy z Kurierami oraz przyznany na ich podstawie nr klienta lub numer SAP, Usługobiorca świadczy usługi polegające na możliwości dostępu do automatycznych mechanizmów Serwisu epaka.pl. Pozwalają one na w automatyczne przygotowanie listów przewozowych i składanie zamówień w systemach Kurierskich obsługiwanych przez epaka.pl.
2. Świadczenie usług opisanych w punkcie poprzedzającym odbywa się po wpisaniu przez Usługobiorcę w Serwisie epaka.pl otrzymanego od Kuriera, na mocy indywidualnej umowy, numeru klienta lub numeru SAP.
3. Opłata za usługi opisane w pkt 1 wynosi 0,10 PLN netto w stosunku do jednej Przesyłki.
4. Opłata za usługę pobierana jest z konta PrePaid Usługobiorcy. Warunkiem skorzystania z usługi jest posiadanie na koncie PrePaid środków na jej pokrycie.
5. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie, do świadczenia usług o których mowa w pkt 1 stosuje się odpowiednio pozostałe zapisy niniejszego Regulaminu.
§14 Rozwiązanie umowy i usunięcie konta z Serwisu
1 Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną może być rozwiązana przez każdą ze stron z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia. Wypowiedzenie następuje poprzez przesłanie informacji o wypowiedzeniu na adres e-mail odpowiednio Użytkownika lub epaka.pl albo w formie pisemnej na adres właściwy dla korespondencji.
2 Z chwilą upływu okresu wypowiedzenia umowa ulega rozwiązaniu a Konto zostaje usunięte z Serwisu.
3 epaka.pl ma prawo zarówno do zablokowania, jak i usunięcia Konta Użytkownika, który łamie w rażący sposób postanowienia niniejszego Regulaminu lub do zablokowania Konta Użytkownika ze względu na otrzymane informacje, które dostatecznie uzasadniają, że dany Użytkownik podejrzewany jest o naruszenie Regulaminu, w którymkolwiek z jego postanowień.
4 Użytkownik przyjmuje do wiadomości i zgadza się z tym, że usunięcie Konta równoznaczne jest dla tego Użytkownika z bezpowrotną utratą wszystkich zgromadzonych w ramach tego Konta danych.
5 W przypadku rozwiązania Umowy przez Użytkownika lub epaka.pl, jak również w przypadku innego wygaśnięcia Umowy, Konto podlega usunięciu wraz z zgromadzonymi na nim Danymi. Użytkownik jest świadomy jednoczesnego bezpowrotnego dla tego Użytkownika usunięcia jego Danych.
6 Usunięcie Danych nie oznacza automatycznego usunięcia Danych Osobowych z Bazy Kont.
7 Po usunięciu lub zablokowaniu Konta epaka.pl przetwarza Dane Osobowe Użytkowników Portalu w zakresie określonym w ustawie o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w celu:
a) należytego rozliczenia usług zmówionych przez Usługodawcę;
b) należytego zakończenia wykonywania usług na rzecz Usługobiorcy;
c) rozpatrzenia reklamacji.
8. Usunięcie konta nie zwalnia Usługobiorcy z uregulowania należności wobec Usługodawcy.
§15 Klienci abonamentowi
1. Użytkownik ma możliwość zakupu abonamentu na usługi dostępne w Serwisie (Klienci abonamentowi), w takim przypadku płatności za zamówione usług dokonywane są po ich wykonaniu w cyklach rozliczeniowych zgodnie z ust. 4 poniżej.
2. Rejestracja tego rodzaju Użytkowników dokonywana jest pod warunkiem przesłania Usługodawcy kompletu dokumentów firmowych lub też dwóch dokumentów tożsamości w przypadku klientów indywidualnych.
3. Klienci abonamentowi korzystają z usług Serwisu według cen ustalonych z przedstawicielem epaka.pl. Klienci abonamentowi sami dokonują wyboru kuriera, który wykonuje zamówioną usługę przewozu przesyłki.
4. Klienci Abonamentowi zobowiązani są do płatności według terminów zawartych w fakturach VAT. Płatności dokonywane mogą być na podstawie wystawionych faktur VAT jeden, dwa lub cztery razy w ciągu miesiąca, w zależności od ustaleń dokonanych z przedstawicielem Usługodawcy.
5. Usługodawca ma prawo weryfikować koszty usług w przypadku źle wprowadzonych danych dotyczących przesyłek, które mają wpływ na cenę usługi.
6. Klienci nie mogą zmieniać danych do faktury VAT bez uprzedniego przesłania aktualnych dokumentów rejestrowych bądź dokumentów tożsamości.
7. Klienci abonamentowi akceptują otrzymywanie faktury VAT w wersji elektronicznej.
8. Klienci abonamentowi mają prawo zgłosić zastrzeżenia do wystawionej faktury VAT w ciągu 7 dni od otrzymania tej faktury, co nie zwalnia ich z obowiązku zapłaty w terminie zawartym w fakturze.
9. Reklamacje złożone za uszkodzone lub zagubione przesyłki nie zwalniają z obowiązku zapłaty faktury VAT. Ewentualne uznanie reklamacji, rozliczone zostanie przez Usługodawcę na kolejnej fakturze VAT.
10. W przypadku gdy Usługodawca nie naliczył należnych kosztów wysyłki do danego okresu rozliczeniowego, ma prawo naliczyć je w ciągu kolejnych 3 miesięcy.
11. Brak płatności za daną fakturę VAT w ciągu 14 dni od daty jej wystawienia powoduje blokadę konta.
12. Usługodawca ma prawo do potrącenia z należności usługobiorcy, kwot z tytułu niezapłaconych faktur VAT za usługi wykonane na rzecz tego Usługobiorcy.
13. Od niezapłaconych faktur VAT naliczane są odsetki w wysokości 20% rocznie.
§16 Reklamacje
1. Usługobiorca może zgłosić reklamację poprzez wniesienie zgłoszenia reklamacyjnego do Usługodawcy.
2. W przypadku gdy zgłoszenie reklamacyjne będzie dotyczyło niewłaściwego wykonania Usługi kurierskiej przez Kuriera, Usługodawca podejmie czynności potrzebne do zabezpieczenia praw Usługobiorcy lub osoby przez niego wskazanej względem Kuriera oraz podejmie czynności potrzebne do uzyskania zwrotu nienależnie pobranych sum z tytułu należności związanych z Usługą kurierską, w szczególności przekaże zgłoszenie reklamacyjne Kurierowi celem jego rozpatrzenia.
3. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zostać zgłoszone w terminie oraz zawierać elementy i dokumenty przewidziane w powszechnie obowiązujących przepisach prawa. Usługodawca zaleca jednak aby zgłoszenie zostało zgłoszone na protokole reklamacyjnym w terminie 5 dni od daty odbioru Przesyłki w przypadku stwierdzonego ubytku lub uszkodzenia Przesyłki, oraz 14 dni od daty nadania Przesyłki w przypadku opóźnienia w doręczeniu przesyłki lub nie zrealizowania zamówienia oraz zawierało:
3.1 W przypadku opóźnienia doręczenia Przesyłki lub braku doręczenia przesyłki
3.1.1 czytelnie wypełniony protokół reklamacji,
3.1.2 oryginał Listu przewozowego lub Etykiety,
3.1.3 dowód uiszczenia wszelkich opłat i należności względem Usługodawcy,
3.2 W przypadku ubytku lub uszkodzenia Przesyłki dodatkowo:
3.2.1 kopię protokołu reklamacyjnego spisanego w obecności przedstawiciela Kuriera,
3.2.2 udokumentowane uprawnienie do dochodzenia roszczenia w zgłoszonej wysokości:
3.2.2.1 w postaci faktury zakupu przedmiotu szkody (dotyczy również w przypadku Przesyłek szczególnie wartościowych) lub
3.2.2.2 kalkulacji kosztów jego wytworzenia sporządzoną przez głównego księgowego lub osoby uprawnione do reprezentacji – w przypadku producentów lub
3.2.2.3 faktury za naprawę lub szczegółowy kosztorys naprawy, w przypadku gdy naprawa została wykonana,
3.2.2.4 udokumentowaną kwotę roszczenia,
3.2.2.5 wykaz załączonych dokumentów.
4. Zgłoszenia reklamacyjne należy przesyłać w formie pisemnej na adres:
F.H.U. epaka.PL, DARIUSZ CHORNICKI, UL. ZIMNA WODA 3, 21-400 ŁUKÓW.
5. Spostrzeżenia dotyczące nieprawidłowego funkcjonowania Serwisu epaka.pl należy przesyłać za pośrednictwem formularza kontaktowego znajdującego się na stronie www.epaka.pl.
6. Roszczenia Usługobiorcy wobec Usługodawcy z tytułu zawieranej umowy przedawniają się z upływem roku. Termin przedawnienia zaczyna biec: w wypadku roszczeń z tytułu uszkodzenia lub ubytku przesyłki - od dnia dostarczenia przesyłki; w wypadku całkowitej utraty przesyłki lub jej dostarczenia z opóźnieniem - od dnia, w którym przesyłka miała być dostarczona; we wszystkich innych wypadkach - od dnia wykonania zlecenia.
7. Na zasadach określonych w przepisach prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności zaś ustawy prawo przewozowe oraz ustawy prawo pocztowe, nadawcy oraz odbiorcy (adresatowi), przysługuje także prawo złożenia reklamacji oraz dochodzenia roszczeń bezpośrednio od Kuriera.
§17 Wymagania techniczne
1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługobiorca są następujące:
1.1 połączenie z siecią Internet
1.2 przeglądarka internetowa
1.3 Internet Explorer w wersjach 7.0 i wyższych
1.4 Opera w wersjach 9.0 i wyższych
1.5 Firefox w wersjach 3.0 i wyższych
1.6 Chrome w wersjach 5.0 i wyższych.2.
2. Według najlepszej wiedzy Usługodawcy możliwa jest również współpraca z systemem teleinformatycznym za pośrednictwem innych przeglądarek niż wymienionych w pkt 1 lit. b, jednakże jedynie powyższe przeglądarki objętą są zapewnieniem Usługodawcy prawidłowego działania systemu teleinformatycznego.
§18 Postanowienia końcowe
1. Strony związane są treścią Regulaminu obowiązującą w dniu złożenia Zamówienia.
2. Regulamin może ulec zmianie.
3. Dokonanie zmiany Regulaminu przez Usługodawcę nie jest skuteczne wobec Zamówień złożonych przed zmianą Regulaminu, chyba że obydwie strony wyrażą zgodę na stosowanie do tej umowy aktualnie obowiązującej wersji Regulaminu.
4. W przypadku Klientów abonamentowych, Usługodawca poinformuje o treści zmian Regulaminu w formie elektronicznej. Jeżeli w terminie tygodniowym od dnia powiadomienia o zmianie regulaminu Usługobiorca nie złoży oświadczenia o wypowiedzeniu umowy, uważa się, że zmiany zostały przez niego przyjęte. Wypowiedzenie warunków umowy następuje poprzez zawiadomienie Usługodawcy o wypowiedzeniu warunków umowy, na podany w powiadomieniu adres elektroniczny. Jednocześnie Usługobiorca zobowiązany jest do pisemnego potwierdzenia wypowiedzenia umowy, w terminie 14 dni od powiadomienia o wypowiedzeniu w formie elektronicznej.
5. W sprawach nieuregulowanych wprost w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy prawo przewozowe.
6. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 2013-09-18