Uszkodzenia widoczne przy odbiorze przesyłki
Odbierając przesyłkę zwróć uwagę w jakim jest stanie:
- brudne, rozerwane,
- uszkodzone w inny sposób opakowanie,
- takie które wygląda, jakby zostało już wcześniej otwarte, to sygnał, aby sprawdzić zawartość przesyłki w obecności kuriera.
Istnieje szansa, że uszkodzenia opakowania nie wyrządziły szkód w przedmiocie przesyłki. Jeśli jednak zawartość paczki została uszkodzona, powinieneś sporządzić i podpisać wspólnie z kurierem protokół szkody. Protokół szkody będzie podstawą do złożenia reklamacji na usługę i żądania rekompensaty za powstałe uszkodzenia przesyłki.
Reklamacja uszkodzonej przesyłki
W zależności od rodzaju przesyłki — krajowa czy zagraniczna oraz firmy kurierskiej procedury składania reklamacji mogą się różnić. Różnica może dotyczyć m.in. w ilości dni, jakie przysługują na zgłoszenie reklamacji, drogi powiadomienia oraz dokumentów reklamacyjnych.
Żeby ułatwić proces reklamacyjny oraz uniknąć ewentualnych pomyłek w procedurach, przygotowaliśmy formularz reklamacyjny, który pozwoli nam usprawnić rozwiązanie Twojego przypadku.
Przejdź do formularza reklamacyjnego >>
Co musisz przygotować do reklamacji uszkodzonej przesyłki?
- Numer zamówienia, który znajduje się w wiadomości e-mail (w przypadku klienta niezalogowanego) lub w zakładce „Moje zamówienia” w Panelu klienta.
- Numer listu przewozowego.
- Powód składania reklamacji (możliwości do wyboru: opóźnienie lub brak odbioru/dostawy przesyłki w wyznaczonym terminie, uszkodzenie lub ubytek w przesyłce, utrata lub zaginięcie przesyłki, inny powód).
- Opis uszkodzenia wraz ze zdjęciami przesyłki (w przypadku uszkodzenia).
- Protokół szkody, który został spisany z kurierem.
- Roszczenia i oczekiwania względem firmy kurierskiej.
Po zgłoszeniu reklamacji otrzymasz wiadomość e-mail z potwierdzeniem jej przyjęcia. Na rozpatrzenie formularza reklamacyjnego w przypadku przesyłki krajowej przewoźnik ma 30 dni od daty zgłoszenia. Zwrot środków za rozpatrzoną reklamację również realizowany jest w przeciągu 30 dni.
Przesyłki zagraniczne różnią się od krajowych w takim przypadku. Czas rozpatrzenia reklamacji zależy od kraju doręczenia w Unii Europejskiej lub poza nią. Takie wnioski rozpatrywane są indywidualnie w możliwie najszybszym terminie.
Ubezpiecz przesyłkę kurierską
Prawidłowy sposób zapakowania daje nam pewność, że przesyłka dotrze w nienaruszonym stanie. Warto jednak wiedzieć, że podczas transportu przesyłek wartościowych, delikatnych i osobistych, możesz skorzystać z dodatkowego ubezpieczenia do przesyłki. Pozwoli nam to bez obaw nadać paczkę, a w razie ewentualnych uszkodzeń zostanie nam wypłacona wskazana kwota ubezpieczenia.
Opcję ubezpieczenia przesyłki znajdziesz na naszej stronie podczas nadawania swojej paczki w sekcji o usługach dodatkowych. Pamiętaj, że jest to usługa dodatkowo płatna. Wartość ubezpieczenia jest uzależniona od parametrów oraz wartości paczki.