W przypadku doręczeń przesyłek, szczególnie do osób prywatnych, często zdarza się, że kurier nie zastanie odbiorcy pod wskazanym adresem. Powoduje to nieudaną próbę doręczenia i najczęściej pozostawienie awiza, które jest zmorą dla wszystkich odbiorców. Czym zatem jest awizo oraz jakie informacje się na nim znajdują? Nasz słowniczek pojęć rozwieje wszelkie wątpliwości w tym temacie i pozwoli na uzyskanie informacji co zrobić w przypadku otrzymania awizo.
Najczęściej kurier kontaktuje się z adresatem wcześniej, by móc poinformować go o godzinie doręczenia przesyłki lub zapytać, czy w tej chwili zastanie kogoś pod wskazanym adresem. Nie jest to jednak obowiązkiem kuriera, dlatego niektórzy przewoźnicy, podejmując pierwszą próbę doręczenia nie kontaktują się wcześniej z odbiorcą. Nie trzeba się od razu przejmować tą sytuacją, gdyż w skrzynce z pewnością czeka na nas awizo z datą oraz godziną odwiedzin kuriera doręczającego. Zależnie od firmy kurierskiej i jej regulaminu, otrzymamy również informację o kolejnej próbie doręczenia przesyłki, bądź z adresem miejsca, w którym możemy odebrać ją osobiście. Zazwyczaj są to punkty odbioru zlokalizowane najbliżej miejsca podanego w adresie.
Paczka - po dwóch próbach doręczenia - czeka w punkcie odbioru zazwyczaj kilka dni (zwykle od 3-10). Wszystko uzależnione jest od regulaminu danej firmy kurierskiej, z którym warto się zapoznać podczas składania zamówienia na usługę kurierską. Po tym okresie zwracana jest do nadawcy, gdzie oczekuje na uiszczenie ponownej płatności za przesyłkę zwrotną. W firmowym lub innym, autoryzowanym punkcie, paczkę można odebrać osobiście lub udzielić pełnomocnictwa osobie, która zjawi się po naszą przesyłkę. Niezależnie zatem od tego, czy paczka zostanie dostarczona przez kuriera przy pierwszej lub drugiej próbie, czy też odbierzesz ją osobiście - zawsze trafi w Twoje ręce, gdyż nasi partnerzy to zaufani przewoźnicy, znani na całym świecie z wysokiej jakości świadczonych usług oraz ich wieloletniego doświadczenia.
Awizo zazwyczaj pozostawione jest w skrzynce pocztowej lub w innym bezpiecznym miejscu. Może zdarzyć się jednak, że awizo zaginie. Ktoś wyciągnie je ze skrzynki na listy albo zostanie zniszczone przez warunki atmosferyczne. By zapobiec takiej sytuacji, warto na bieżąco śledzić numer identyfikacyjny paczki na stronie epaka.pl, informujący gdzie, w danym momencie, się ona znajduje. W panelu trackingu każdej paczki, w przypadku nieudanej próby doręczenia, będzie widniała również informacja o jej awizacji. Mając informację kiedy dokładnie paczka została nadana można przewidzieć, kiedy powinna zostać dostarczona. Transport przesyłki za pośrednictwem firm kurierskich trwa zazwyczaj od 1 do 2 dni roboczych. Możesz jednak zmienić datę lub godzinę doręczenia po uprzednim skontaktowaniu się z biurem obsługi wyznaczonej firmy kurierskiej. Warto skorzystać z takich rozwiązań, by otrzymać przesyłkę w odpowiadającym nam terminie.
epaka.pl umożliwia swoim klientom jeszcze szybsze zamówienie kuriera i nadanie paczki z dowolnego miejsca. Dzięki tej aplikacji w prosty sposób wyślesz swoją przesyłkę i maksymalnie zaoszczędzisz swój czas.
Prosty formularz nadawania
Łatwy wgląd do historii przesyłek
Przejrzysta porównywarka ofert najpopularniejszych firm kurierskich
Szybki dostęp do ustawień konta użytkownika
Bieżące śledzenie przesyłek
Używamy plików cookie i innych technologii śledzenia, aby poprawić jakość przeglądania naszej witryny, wyświetlać spersonalizowane treści i reklamy, analizować ruch w naszej witrynie i wiedzieć, skąd pochodzą nasi użytkownicy.
Pliki cookie to bardzo małe pliki tekstowe, które są tworzone i przechowywane na komputerze użytkownika podczas odwiedzania strony internetowej. Używamy plików cookie do różnych celów, w tym do ulepszania obsługi online na naszej stronie internetowej (na przykład, aby zapamiętać dane logowania do konta).
Możesz zmienić swoje ustawienia i odrzucić niektóre rodzaje plików cookie, które mają być przechowywane na twoim komputerze podczas przeglądania naszej strony. Możesz również usunąć wszystkie pliki cookie już zapisane na komputerze, ale pamiętaj, że usunięcie plików cookie może uniemożliwić korzystanie z części naszej strony internetowej.
Te pliki cookie są niezbędne do świadczenia usług dostępnych za pośrednictwem naszej strony internetowej i umożliwienia korzystania z niektórych funkcji naszej strony internetowej.
Bez tych plików cookie nie możemy zapewnić usług na naszej stronie internetowej.
Te pliki cookie służą do bardziej spersonalizowanego korzystania z naszej strony internetowej i do zapamiętywania wyborów dokonywanych podczas korzystania z naszej strony internetowej.
Na przykład możemy używać funkcjonalnych plików cookie do zapamiętywania zawartości koszyka lub zapamiętywania danych logowania.
Te pliki cookie służą do zbierania informacji w celu analizy ruchu na naszej stronie internetowej i sposobu, w jaki użytkownicy korzystają z naszej strony internetowej.
Na przykład te pliki cookie mogą śledzić takie rzeczy, jak czas spędzony na stronie lub odwiedzane strony, co pomaga nam zrozumieć, w jaki sposób możemy ulepszyć naszą witrynę internetową.
Informacje zebrane przez te pliki nie identyfikują żadnego konkretnego użytkownika.
Te pliki cookie służą do wyświetlania reklam, które mogą Cię zainteresować na podstawie Twoich zwyczajów przeglądania.
Pliki te tworzone przez naszych dostawców treści i/lub reklam, mogą łączyć informacje zebrane z naszej strony z innymi informacjami, które gromadzili niezależnie w związku z działaniami przeglądarki internetowej w ich sieci witryn.
Jeśli zdecydujesz się usunąć lub wyłączyć te pliki cookie, reklamy nadal będą wyświetlane, ale mogą one nie być odpowiednie dla Ciebie.
W przypadku jakichkolwiek pytań dotyczących naszej polityki dotyczącej plików cookie i Twoich wyborów, skontaktuj się z nami.